Logistiek, de spil bij succes e-commerce

De cruciale factor voor succes van e-commerce is de logistieke invulling van een online aankoop. Zo stond recent in een artikel op de site van Emerce.nl te lezen. 

Internationale samenwerking

E-commerce is in Nederland nog steeds groeiende, maar ook het aandeel van grensoverschrijdende e-commerce zal toenemen. In 2020 zal dat ongeveer 6,8 miljard zijn, zegt International Postal Corporation, een samenwerkingsverband van 24 postoperatoren uit Europa, Noord-Amerika en Azië, in datzelfde artikel. In Nederland shoppen Belgen en Duitsers regelmatig online. Hier liggen kansen voor de Nederlandse e-commerce magazijnen. De logistiek manager is de spil in dit proces.

Automatisering = belangrijk

Logistieke processen moeten meer dan ooit volledig worden afgestemd op de klant, en dan bedoelen we de eindgebruiker. Automatisering speelt hierin een zeer belangrijke rol. Hoe meer de processen geautomatiseerd worden, hoe nauwkeuriger en efficiënter u kunt leveren.

Verloren klant

De logistiek manager van nu denkt als een marketing manager. Want de ontwikkelingen in de markt zijn van groot belang voor de werkzaamheden en het proces in het magazijn. Niet alleen heeft e-commerce consequenties voor levertijden, ook voorraadbeheer en de wijze van orderpicking zijn belangrijke factoren. Een product niet op voorraad betekent een zo goed als verloren klant. Voor 3PL bedrijven geldt dit nog sterker.

Snel schakelen

De combinatie van de juiste hard- en software zorgt ervoor dat de logistieke dienstverlener zijn klanten nooit teleur hoeft te stellen. Flexibiliteit van systemen staat bovenaan. Onze leefomgeving verandert snel en met de nog steeds groeiende technologische ontwikkelingen is het eind nog niet in zicht. Logistiek dienstverleners in e-commerce moeten snel kunnen schakelen. De klant bepaalt namelijk wanneer hij en hoe hij geleverd wil hebben. De logistieke druk wordt dus alleen maar groter, zeker nu postbedrijven ook op zondag pakketjes bezorgen.

Toekomstgericht handelen

Met de nog steeds snel groeiende markt in mobile devices, nieuwe applicaties voor bijvoorbeeld bestel- en betaalgemak is het zaak om deze ontwikkelingen nauw op de voet te volgen en het liefst nog een stap voor te zijn. De tijd van alleen dozen schuiven is echt voorbij. Visie en toekomstgericht handelen zijn de eigenschappen die de logistiek manager van nu moet hebben.

Bent u er klaar voor?

Laatste nieuws

Consoveyo, partner van Costo, richt hoogbouwmagazijn van Coldservice in

Read more

Consoveyo, partner van Costo, richt hoogbouwmagazijn van Coldservice in

09-2017 Coldservice kiest voor Costo en haar partners Consoveyo en Dexion voor inrichting hoogbouwmagazijn. Costo verzorgt de projectcoördinatie.

Smyths Toys kan online groei weer aan

Read more

Smyths Toys kan online groei weer aan

06-2017 Costo heeft bij het Britse Smyths Toys een systeem neergezet waarmee enorme productiviteitswinst is behaald in de E-commerce operatie van de…

Materials handling partner Efacec verandert naam

Read more

Materials handling partner Efacec verandert naam

05-2017 Efacec Handling Systems, in Nederland exclusief vertegenwoordigd door Costo, verandert van naam en zal voortaan als Consoveyo bekend staan.

Modern e-commere DC voor Alternate

Read more

Modern e-commere DC voor Alternate

04-2017 Costo richt, samen met partners Xtend en Dexion, het nieuwe distributiecentrum in van e-tailer Alternate in Tholen.

Mechanisering bij wijnspecialist Bouw Logistic Services

Read more

Mechanisering bij wijnspecialist Bouw Logistic Services

03-2017 Costo zorgt voor mechanisering van magazijn Bouw Logistic Services. De specialist in wijnlogistiek kiest hiervoor na overname van Baarsma Logistiek.

FNG Groep kiest Costo voor upgrade DC

Read more

FNG Groep kiest Costo voor upgrade DC

02-2017 Modegroep FNG schakelt hulp in van Costo bij de integratie van merken in het DC te Zoetermeer.

Op naar een efficiënt en succesvol 2017 !

Read more

Op naar een efficiënt en succesvol 2017 !

01-2017 Op naar een efficiënt en succesvol 2017 !

CONNECT bevestigt interesse in orderverzamelen

Read more

CONNECT bevestigt interesse in orderverzamelen

12-2016 Innovatieve oplossingen over orderverzamelen gepresenteerd op CONNECT

CONNECT event over orderverzameloplossingen

Read more

CONNECT event over orderverzameloplossingen

11-2016 Samen met partners Dexion Constructor, Hänel en Crown organiseert Costo op 7 december een speciaal event over orderverzamelen.

Skûtsjesilen event 2016

Read more

Skûtsjesilen event 2016

09-2016 Begin september organiseerde het IMCC (Inventory Management Competence Centre / www.imcc.nl ) weer haar jaarlijkse zeil &netwerkevenement het…

Kom eens op de koffie

We helpen u graag vrijblijvend met uw uitdaging!

Maak een afspraak

Enkele van onze klanten

Deze bedrijven hebben reeds kennis gemaakt met Costo en haar oplossingen.