3PL & Logistieke dienstverleners

Vragen? Neem contact met ons op.

+(31) 183-745045

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief!

3PL bedrijven eisen flexibiliteit en inzicht in logistieke processen

De traditionele dienstverleners waren de transportbedrijven, die later ook op beperkte schaal op- en overslag diensten erbij gingen leveren. Zij werden pas echt 3PL (third party logistics) bedrijven toen zij Value Added Logistics (VAL) gingen aanbieden, zoals voorraadbeheer, douaneafhandeling, kwaliteitscontroles en ompakken. In feite gingen zij voor derden als ketenregisseur gingen optreden.

Het gebruik van technologische toepassingen nam sterk toe. Denk aan navigatiesystemen, boordcomputers en later Transport Management Systemen (TMS), Warehouse Management Systemen (WMS) en Enterprise Resource Planning (ERP). De schaalgrootte van de dienstverlener nam toe evenals de concurrentiedruk. Het helpt ook niet dat veel bedrijven weer gaan insourcen. De inkorting van de keten door de online verkoop heeft dat mede mogelijk gemaakt.

Voor een logistieke dienstverlener is het absoluut essentieel dat het logistieke systeem zowel optimale prestaties als maximale betrouwbaarheid biedt. Omdat de klantenkring en dus de producten voortdurend kunnen veranderen zijn zaken als flexibiliteit en schaalbaarheid cruciaal bij de inrichting van het logistieke systeem. Behalve deze vereisten moet de 3PL partij ook voortdurend goed overzicht houden op de voorraden en orderverwerking om accuraat te kunnen factureren. Bovendien moet het werk op transparante wijze kunnen worden gerapporteerd aan de klant.

Afhankelijk van de dienstverlener, zien we in deze branche vaak een mix tussen geautomatiseerde systemen, traditionele opslagmethoden en de inzet van tools als  Voice picking of Pick-to-light om vooral snel weer op nieuwe situaties te kunnen inspringen.

Laatste nieuws

Nieuw bij Xtend: Customer Experience Center en VAL module

Read more

Nieuw bij Xtend: Customer Experience Center en VAL module

05-2019 Xtend, ontwikkelaar van software voor de aansturing van de interne logistiek, gaat weer verhuizen naar een ruimer pand vanwege de vele nieuwe…

Costo presenteert WMS case op Nationale Voorraaddag 2019

Read more

Costo presenteert WMS case op Nationale Voorraaddag 2019

04-2019 Op 6 juni 2019 organiseert het IMCC weer de Nationale Voorraaddag, hét evenement voor supply chain professionals bij voorraadhoudende bedrijven.

Costo klant De Rolf groep kiest voor WMS van Xtend

Read more

Costo klant De Rolf groep kiest voor WMS van Xtend

04-2019 Toen de huidige WMS leverancier van de Rolf groep aangaf haar product niet meer verder te ontwikkelen, ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe…

Intern transportoplossing boven werkvloer voor CB

Read more

Intern transportoplossing boven werkvloer voor CB

03-2019 Costo realiseerde een intern transportlijn op een hoogte van 5 meter bij Printforce, een partnership van het CB (voorheen Centraal Boekhuis).

Costo helpt Zederik bij intern transport tussen verdiepingsvloer en koelmagazijn

Read more

Costo helpt Zederik bij intern transport tussen verdiepingsvloer en koelmagazijn

02-2019 Koelcentrum Zederik zal een nieuw magazijn bouwen voor het zogenaamde importfruit en de activiteiten van dochterbedrijf Zederik Verpakking BV. Het…

Costo automatiseert onderdeel verpakkingsproces bij logistiek dienstverlener

Read more

Costo automatiseert onderdeel verpakkingsproces bij logistiek dienstverlener

02-2019 Eind vorig jaar heeft Costo een semi-automatisch systeem opgeleverd bij een logistiek dienstverlener in Oud Gastel.

Transport en opslagoplossing voor chemisch bedrijf in Azië

Read more

Transport en opslagoplossing voor chemisch bedrijf in Azië

01-2019 Costo partner Consoveyo zal bij een toonaangevende producent van chemische speciaal producten in Zuidoost-Azië een intralogistieke oplossing bouwen in…

Costo gaat samenwerken met Eiratech Robotics

Read more

Costo gaat samenwerken met Eiratech Robotics

11-2018 De Nederlandse logistieke system integrator Costo heeft vandaag op een speciaal seminar in Amsterdam een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het…

Uniek automatisch magazijn voor dienstverlener in Spanje

Read more

Uniek automatisch magazijn voor dienstverlener in Spanje

11-2018 Luis Simões, de grootste Iberische logistieke dienstverlener, koos Consoveyo voor de bouw van hun nieuwe en volledig geautomatiseerde…

Material Handling Dag 2018 en ICT & Logistiek 2018: komt U ook?

Read more

Material Handling Dag 2018 en ICT & Logistiek 2018: komt U ook?

09-2018 Het najaar kent traditiegetrouw vele beurzen waar professionals uit de logistiek hun kennis kunnen bijspijkeren en op de hoogte worden gebracht over…

Kom eens op de koffie

We helpen u graag vrijblijvend met uw uitdaging!

Maak een afspraak

Enkele van onze klanten

Deze bedrijven hebben reeds kennis gemaakt met Costo en haar oplossingen.